Dialect lyssnar - tvisten över

Här kommer ett fjärde blogginlägg i en abonnemangstvist för mobiltelefoni med Telia/Dialect. (Här kan du läsa det senaste inlägget).

Efter mitt senaste samtal med Dialect den 22 december 2017 var jag rasande. Jag skulle få betala 200 kronor extra per månad i 24 månader av okänt skäl. Antagligen för att jag varit dum nog att teckna med Dialect. Ekonomikillen/säljaren som jag talade med hänvisade till att jag tecknat ett avtal med Dialect och han kunde skicka mig ljudfilen på vad jag hade gått med på.

Jag blev så arg att jag tänkte skicka en surströmmingsburk till Dialects vd med lappen "Er affärsetik stinker", men så hejdade jag mig. Jag skrev detta tweet i stället.



Dialect ringer - och lyssnar
Den 27 december blir jag uppringd av reklamationsansvarig på Dialect. Ledningen har läst mitt tweet, vilket gör att de hör av sig. Han förklarar att de 200 kronorna i förhöjd månadsavgift avser den mobiltelefon som de skickat till mig när jag tecknade abonnemanget. Jag kunde då förklara att jag aldrig hämtade ut mobilen efter att jag hade pratat med Telia, då jag ville häva avtalet. Skönt att få detta missförstånd utklarat.

Reklamationsansvarig lyssnade och berättade att Dialect nu systematiskt arbetar med kundbemötande och kvalitetsutveckling. Företaget kommer att kompensera mig för mobilen som jag aldrig hämtade ut. Jag känner mig väl bemött och tvisten är löst. Tack för att Dialect lyssnade!

Telia ringer - och lyssnar
Parallellt med att jag kontaktat Dialect och Telekområdgivarna, hörde jag också av mig till en hög chef på Telia som jag känner sedan tidigare . Genom henne ringde Telias kvalitetsansvariga upp. Telia har sagt upp möjligheten för Dialect att sälja abonnemang på telefon i slutet av september 2017. Klagomålen har varit för många. Telia lyssnade och ville ställa allt till rätta. Tack för att även Telia lyssnade!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Komma in i godmansuppdraget

God man: En krånglig process att inreda

Lämnar som god man