När når miljötänkandet underkläder?

Häromdagen behövde jag köpa nya underkläder. Jag visste att Sloggi är på väg ut med en ekologisk kollektion till hösten och begav mig till Twilfit i Fältöversten i Stockholm, som jag vet har den kollektionen. I butiken fick jag bara veta att de inte hade några ekologiska produkter, punkt slut. (Kedjan har visserligen lovat att först om ett år komma ut med en egen ekologisk kollektion, men de skulle kunna ha andra märken.) Jag fortsatte till Timarco på Karlavägen, fem minuter därifrån, som skyltar med att kedjan har Sveriges största sortiment av av märkesunderkläder. Personalen var väldigt hjälpsam, men hade inte hört talas om några ekologiska underkläder.

Ekovaruhuset i Gamla stan var mycket hjälpsamma, men produkterna i min storlek var slut. För övrigt erbjuder affären ett nytänkande och rätt läckert koncept med snygga ekologiska kläder och andra ekologiska produkter, som schampo et cetera.

I dag har jag givit mig ut på nätet för att handla i stället, vilket känns rätt läskigt. Jag vill pröva de grejer som jag köper och ser mardrömsscenarier, där jag måste skicka tillbaka och joxa med en massa pengar på nätet. Nu är det bara att bita i det sura äpplet och gilla läget. Där hittade jag Ekogarderoben. Otroligt fräck idé, tycker jag. Tyvärr var de produkter som jag ville ha slut även där. Nu har jag försökt mig på det miljövänliga alternativet i bambu i stället, som jag har i min fjällvandrarskjorta (som är fantastiskt skön). Dessa underkläder hittade jag på Bamboo is Green. Nu får jag bara hoppas på att jag blir nöjd.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Komma in i godmansuppdraget

God man: En krånglig process att inreda

Lämnar som god man